רמז לבאות? נתניהו פרסם את דברי יו"ר הכנסת

איתי גדסי No Comments on רמז לבאות? נתניהו פרסם את דברי יו"ר הכנסת

ראש הממשלה נתניהו שיתף היום את דבריו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שקרא אמש לשופטי הבג"ץ לעצור והבהיר להם כי "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה"

נתניהו בישיבת הממשלה צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השינויים במערכת המשפט: ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בשעה האחרונה את נאומו של יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה שבו הזהיר כי "הכנסת לא תקבל את רמיסתה בהכנעה". דבריו של יושב הראש הכנסת עוררו סערה בקרב אנשי האופוזיציה.

כזכור, אמש נאם יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה וקרא לבית המשפט לעצור את ההידרדרות: "אני עומד כאן כיו"ר הכנסת ומבקש להציב תמרור 'עצור'. הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה. מבקש מביהמ"ש ומשופטיו – הכירו גם במגבלות הכוח שלכם. אף רשות איננה כל יכולה".

video
play-sharp-fill

נדגיש כי עד כה נמנע ראש הממשלה נתניהו מלהצהיר כיצד ינהג במקרה שבו יורו שופטי בית המשפט העליון על ביטול של תיקון לחוק יסוד. זה שנים טוענים בימין כי הכנסת לא הסמיכה את בית המשפט לפסול אף חוקים רגילים ובוודאי שלא חוקי יסוד, סמכות שנטל לעצמו בית המשפט בימי הנשיא לשעבר אהרון ברק בפרשנות מרחיבה מכוח חוקי היסוד עצמם.

מצב שבו בית המשפט יוציא פסק דין שאינו מקובל על חלקים גדולים בציבור ובעוד רוב גדול שהביע את דעתו בקלפי סבור שלבית המשפט אין סמכות להתערב, וכאשר הכנסת והממשלה עשויות להכריז שלא יקבלו את הפסיקה – יהווה משבר חוקתי חסר תקדים בישראל, כאשר רשויות המדינה והאזרחים יצטרכו חלילה 'לבחור צד'.



0 תגובות